Conform prevederilor OUG nr. 34 din 2014, clientul persoana fizica beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanţă sau dintr-un contract în afara spaţiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere.
Etapele retragerii din contract:
1) Clientul solicita retragerea din contractul de cumparare prin notificare in scris la adresa de e-mail comenzi@radacini.ro in maxim 14 zile de la data primirii produsului.
2) Clientul expediaza produsul in ambalajul original si accesoriile aferente, cu etichetele intacte, împreuna cu factura de achizitie si certificatul de garantie în original. Cheltuielile de expeditie cad in sarcina Clientului. Clientul nu trebuie sa solicite contravaloarea produslui returnat in sistem ramburs, aceasta se va returna doar dupa receptionarea produsului de catre reprezentantii Magazinului.
In maxim 14 zile de la data primirii produselor care fac obiectul retragerii din contract, Magazinul va inapoia contravaloarea produsului în contul cumparatorului sau prin mandat postal. Cheltuielile de expeditie si comisioanele bancare vor fi suportate de catre cumparator si se vor scadea din suma de returnat. In cazul returnarii Clientul este responsabil pentru orice diminuare a valorii produselor rezultata din manipularea acestora.
Pentru marfurile care nu se afla in stocul magazinului si pentru care este necesara comandarea speciala a acestora in conformitate cu specificatiile clientului (conform serie sasiu auto pentru care este necesara marfa respectiva), prin confirmarea comenzii clientul se declara de acord cu pierderea dreptului de retragere din contractul la distanta, conform OUG nr. 34 din 2014
Prin „comandare speciala” se intelege comandarea de marfuri care nu se afla in stocul magazinului si care urmeaza a fi comandate special pentru client, in conformitate cu specificatia si cerintele acestuia, fiind considerate marfuri personalizate individual conform datelor de identificare auto furnizate de client (seria sasiu auto, copie dupa certificatul de inmatriculare etc.).
Orice produs cumparat in Magazin poate fi obiectul unei reclamatii, cu respectarea termenilor si conditiilor de reclamatie stabiliti prin lege, daca prezinta defecte ce constituie neconformitati cu contractul de vanzare incheiat.
Clientul poate trimite produsul reclamat pe propria sa cheltuiala, prin curierat, returnarea marfii facandu-se in mod obligatoriu cu descrierea in scris a defectului sau cu un formular de reclamatie descarcat de pe pagina Magazinului. Produsul reclamat trebuie insotit de urmatoarele documente: copie dupa factura de achizitie, bonul sau chitanta cu care a fost cumparata piesa; dovada montarii intr-un service autorizat R.A.R (deviz de montaj) si documentele fiscale aferente; copia fata-verso dupa autorizatia R.A.R a serviceului in care s-a facut montajul, nota de constatare emisa de catre un serviciu autorizat prin care se constata si se descrie detaliat defectiunea, semnata de seful de unitate; copia dupa certificatul de inmatriculare al autovehiculului.
Expedierea reclamatiei se face prin curierat, pe cheltuiala clientului, la adresa Bd. Iuliu Maniu nr. 246, Sector 6, Bucuresti. Clientul va fi informat despre modul de rezolvarea a reclamatiei in termen de 14 zile, calculate din ziua urmatoare primirii de catre Magazin a trimiterii cu marfa reclamata.
Clientul are dreptul la urmatoarele pretentii, conform legislatiei in vigoare:
a) sa ceara sa renunte la Contract sau sa ceara reducerea pretului Marfii, daca Vanzatorul nu inlocuieste de urgenta si fara mari inconveniente pentru Cumparator, marfa defecta sau nu inlatura defectul, ori
b) Sa ceara inlocuirea Marfii cu o alta fara defecte sau inlaturarea defectelor.
In cazul in care reclamatia nu este admisa, Marfa va fi returnata impreuna cu un raport referitor la nejustificarea reclamatiei.
In cazul in care se constata de catre Client deteriorarea Marfii in timpul transportului se recomanda ca el sa intocmeasca in prezenta curierului un proces verbal de constatare daune.
In cazuri speciale cand partile nu ajung la un consens cu privire la reclamatia de garantie, partile vor trimite piesele pentru analiza la un specialist in domeniu. Rezultatele analizei vor fi considerate obligatorii atat pentru vanzator cat si pentru cumparator. Cheltuielile ocazionale de efectuare a analizei vor fi suportate de partea in culpa.